22 mei 2026 om 12:39
Een gesprek hier op MS.nl zette me aan het denken.
Iemand die het griezelig vond om medicijnen te nemen zonder tussenkomst van een dokter. En iemand anders die het juist griezelig vond om iets te doen alleen maar omdat een dokter het zegt.
Eigenlijk hebben ze allebei gelijk.
Wat wij weten over MS is niet alleen het resultaat van wetenschap, maar ook van selectie. Ik bedacht een metafoor die dat begrijpelijk uitlegt: een meer en een glas gekleurd water.
Je neuroloog weet veel. Maar het glas dat je krijgt aangereikt… is niet het hele meer.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Bewerkt op 22 mei 2026 om 12:40
2 reacties
Bekijk nieuwste reactie